Geupdate op 08/01/2021
Vind hier alle antwoorden op uw vragen over Covid-19. Of het nu over het reserveren is, als u reeds heeft gereserveerd of voordat u terugkeert naar huis, wij hopen uw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Aangezien de maatregelen van landen regelmatig veranderen, raden wij u aan om ook de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te raadplegen
Gaat mijn vakantie bij Club Med door?
Onze prioriteit is het beschermen en volledig verzekeren van de gezondheid en veiligheid van onze klanten.
Na de aankondigingen van de Franse regering op 07/01/2021 zijn wij genoodzaakt tot het volgende:
Sneeuwvakanties in Frankrijk (alleen de Franse Alpen):
Voor alle vakanties tot en met 6 februari 2021:
• Aangezien de skiliften niet open gaan, is het onmogelijk om onze resorts te openen in Frankrijk.
Het spijt ons oprecht om uw Club Med-vakantie in de Franse Alpen te annuleren.
In ieder geval stellen we ons in staat om onze resorts op 7 februari te openen en zijn we volledig gemobiliseerd om u zo snel mogelijk te verwelkomen en samen te genieten van de februari- en voorjaarsvakantie. U ontvangt een e-mail waarin staat dat de annulering is voltooid. Onze Club Med-teams zullen natuurlijk bij u terugkomen met meer details om samen uw vakantieplan te reorganiseren.
Voor sneeuwvakanties in Zwitserland:
• Het resort St. Moritz in Zwitserland is open en vakanties worden onderhouden.
Belangrijke informatie: Toegang tot het resort is niet mogelijk via de weg Baden-Württemberg, die tot nader order de ingangen sluit. De skiliften zijn tot op de dag van vandaag geopend, maar het kanton behoudt zich het recht voor om ze zonder voorafgaande kennisgeving te sluiten als de situatie dit vereist. Onze klanten ter plaatse genieten van de besneeuwde hellingen en de frisse berglucht en we zijn toegewijd om u te verwelkomen en u, ondanks deze gecompliceerde periode, momenten van gezelligheid te laten beleven.
Raadpleeg voor uw vertrek de website van Diplomatie Belgique voor de meeste recente update. U ontvangt van ons een e-mail met informatie over uw vakantie.
Voor meer informatie, bel 070666334
Voor andere gevallen verwijzen wij u naar de algemene verkoopvoorwaarden
U bent verzekerd met de Ecran Total Verzekering (aanvullend):
In het geval van een last-minute annulering in verband met de Covid-19 pandemie (positieve Covid-19-test door een reiziger van het dossier minder dan 48 uur voor vertrek (op bewijs), of quarantainemaatregelen voor uw vertrek), kan uw verblijf op uw verzoek kosteloos worden vergoed door de verzekering.
In dat geval kunt u bij uw reisagent de annulering van uw dossier aanvragen.
U wordt vergoed door de verzekering dankzij de Ecran Total Verzekering.
Meer informatie over de Ecran Total Verzekering
Voor meer informatie, bel 070666334
In dit geval wordt medische hulp (inbegrepen in het pakket) aangeboden. U profiteert van volledige ondersteuning van de betrokken deelnemer bij constatering van COVID-19 tijdens het verblijf (repatriëring of aankoop van een retourticket, medische kosten, voorschot op ziekenhuiskosten in het buitenland, ondersteuning van kinderen bij ziekenhuisopname, verlenging van verblijf indien nodig) door Europe Assistance.
Gelukkig zijn er weer mogelijkheden om op vakantie te gaan. Neem contact met ons op voor bestemmingen die voor u beschikbaar zijn, rekening houdend met de reisadviezen van elk land.
Club Med garandeert uw veiligheid en uw informatie over uw verblijf. Wij zijn constant in contact met de lokale autoriteiten om de opvangmaatregelen van elk land te weten, die regelmatig veranderen. In het geval van de sluiting van één van onze Resorts, grenssluitingen, annulering van een Circuit of een verblijf vanwege COVID, van een stad in lockdown of quarantainemaatregelen van/naar de bestemming van uw verblijf, wordt u per e-mail en telefoon gecontacteerd door onze Club Med medewerkers.
Onze Travel Experience Designers zullen u vervolgens voorstellen om uw bestemming of de datum te wijzigen of zelfs uw reservering volledig te annuleren als u dat wenst.
In het geval van de sluiting van één van onze Resorts, grenssluitingen, annulering van een Circuit of een verblijf vanwege COVID, van een stad in lockdown of quarantainemaatregelen van/naar de bestemming van uw verblijf, stellen wij u voor om uw verblijfsdata en/of uw bestemming te wijzigen. Is uw nieuwe reservering goedkoper dan voorheen, dan krijgt u het restant terug. Als uw nieuwe verblijf duurder is, helpt Club Med u met een financiële compensatie.
Voor meer informatie bel 070666334.
In het geval van de sluiting van één van onze Resorts, grenssluitingen, annulering van een Circuit of een verblijf vanwege COVID, van een stad in lockdown of quarantainemaatregelen van/naar de bestemming van uw verblijf, en als u uw reservering definitief wilt annuleren in plaats van uw verblijf te wijzigen, kunt u kosteloos om terugbetaling van uw verblijf vragen.
Neem contact op met uw Travel Experience Designer via 070666334
U kunt erop rekenen dat wij de nodige maatregelen treffen om u een rustig verblijf te bieden:
§ Implementatie van de veiligheidsafstanden
§ Frequentere en zelfs meer diepgaande schoonmaak uitgevoerd in onze Resorts
§ Een opnieuw uitgevonden amusementsprogramma om de normen van social distancing te respecteren
§ Aangepaste kinderclubs: meer buitenactiviteiten, kleine groepen en meer
§ Een arts of verpleegkundige is 7 dagen per week beschikbaar
Voor meer informatie, zie de volgende pagina>
Deze maatregelen zijn uitgewerkt en bevestigd door ons wetenschappelijk comité bestaande uit medische experts. Maatregelen gedefinieerd vanaf 20 mei 2020, zullen waarschijnlijk veranderen afhankelijk van de context en lokale regelgeving. Deze maatregelen worden toegepast in onze Resorts die geopend zijn in Frankrijk en in Europa.
In dat geval wordt u medische hulp (inbegrepen in het pakket) aangeboden. U profiteert van volledige ondersteuning van de betrokken deelnemer bij constatering van Covid-19 tijdens het verblijf (repatriëring of aankoop van een retourticket, medische kosten, voorschot op ziekenhuiskosten in het buitenland, ondersteuning voor kinderen in geval van ziekenhuisopname, verlenging van het verblijf indien nodig) door Europe Assistance.
Het dragen van een mondmasker is verplicht in de onderstaande gevallen, in binnenruimtes in overeenstemming met de lokale gezondheidsmaatregelen:
§ In Frankrijk: na aankondigingen van de overheid en om uw veiligheid, die van uw dierbaren en onze teams te garanderen, is het dragen van een mondmasker verplicht in de gesloten openbare ruimtes van al onze Resorts (voor alle volwassenen en kinderen vanaf 11 jaar). In ons Resort in Vittel Le Parc is het mondmasker verplicht in gesloten en open openbare ruimtes met meer dan 10 personen, voor volwassenen en kinderen vanaf 11 jaar. In ons Resort Opio is van 2 tot en met 12 oktober het dragen van een mondmasker in alle situaties verplicht van 8:00 uur tot 01:00 uur.
§ In Portugal (Resort Da Balaia): het dragen van een mondmasker is verplicht voor iedereen van 10 jaar en ouder. Voor kinderen van 4 tot 10 jaar die symptomen van Covid-19 vertonen, is het mondmasker ook verplicht.
§ In Sicilië (resorts Kamarina & Cefalù): voor iedereen van 6 jaar en ouder is het dragen van een mondmasker te allen tijde verplicht, zowel binnen als buiten, zelfs als het mogelijk is om fysieke afstand te bewaren, vanaf woensdag 30 september.
§ In Griekenland (Resort Grégolimano): het dragen van een mondmasker is verplicht voor iedereen ouder dan 3 jaar. Het dragen van een mondmasker kan ook worden aanbevolen in open ruimtes waar afstand bewaren niet mogelijk is.
§ In Turkije (Resorts Palmiye en Palmiye Hotel): het dragen van een mondmasker is overal (binnen en buiten) verplicht.
§ In Marokko (Resort Marrakech): het dragen van een mondmasker is overal verplicht vanaf 10 jaar (binnen en buiten).
§ In de Dominicaanse Republiek (Resorts Punta Cana en Michès): het dragen van een mondmasker is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ In Mexico (Resort Cancun): het dragen van een mondmasker is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ Op de Turks- en Caicoseilanden (Resort Turkoise): het dragen van een mondmasker is overal (binnen en buiten) verplicht.
§ In Guadeloupe (Resort La Caravelle): het dragen van een mondmasker is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
§ In Martinique (Resort Les Boucaniers): het dragen van een mondmasker is verplicht in gesloten openbare ruimtes.
Wij hebben door Club Med gesigneerde maskers ontworpen, deze zijn online beschikbaar>. U kunt ook wegwerp- of herbruikbare maskers kopen in de winkel van het Resort.
Afgezien van de hierboven vermelde gevallen, wordt u aangeraden om uw mondmaskers mee te nemen, omdat het dragen van een mondmasker in bepaalde openbare ruimtes van het Resort mogelijk verplicht is, afhankelijk van de ontwikkelingen van de geldende sanitaire maatregelen.
Wij doen er natuurlijk alles aan om dit soort situaties te vermijden. Voor uw veiligheid heeft elk Resort echter een duidelijke procedure vastgesteld in het geval van vermoede COVID-19-symptomen. Het Resort heeft contacten met verschillende lokale organisaties (zoals de te contacteren gezondheidsautoriteiten, het ziekenhuis, het laboratorium, de dichtstbijzijnde isolatiefaciliteiten, etc.).
Elke GM, GO of GE die zich onwel voelt met symptomen van koorts, griep, hoest of ademhalingsproblemen, zal onmiddellijk door een arts geraadpleegd worden voor een diagnose. Wij volgen dan het advies van de arts/gezondheidsautoriteiten op en isoleren zo nodig vermoedelijke gevallen volgens ons protocol. Ook zal een extern schoonmaakbedrijf worden ingeschakeld om alle getroffen kamers en ruimtes te desinfecteren.
Al onze kinderopvangfaciliteiten zijn heropend in overeenstemming met de onderstaande maatregelen. In de huidige context zijn wij het aan onszelf verplicht om maatregelen te nemen om de veiligheid van iedereen te waarborgen en tegelijkertijd u en uw kind een verblijf te bieden dat aan uw verwachtingen voldoet. Het GO®-team kijkt ernaar uit om uw kind te ontmoeten!
Nóg flexibelere uren geven u meer tijd om te genieten met uw dierbaren.
De Gourmet Lounge / Beach Lounge is voor ontbijt en 's ochtends niet geopend. U kunt er terecht voor lunch en diner.
Het is niet nodig om een tijdslot of een tafel te reserveren in onze hoofdrestaurants.
Voor onze hoofdrestaurants die meestal buffetten hebben: er zal nog steeds een presentatie van de verschillende gerechten en keukens op de buffetten staan. GMs worden uitgenodigd om het buffet te bekijken en het aanwezige keukenteam zorgt vervolgens voor het opscheppen. Zoals gewoonlijk bieden wij geen bediening aan tafel. In al onze restaurants wordt zelfbediening met borden aangeboden om u uit te nodigen voor gevarieerd en persoonlijk culinair aanbod.
Voor onze Gourmet Lounge / Beach Lounge of specialiteitenrestaurants: service wordt zoals gewoonlijk uitgevoerd.
Een minimale afstand van 1m tussen tafels en tussen 2 rugleuningen wordt gehandhaafd.
De zwembaden van onze Resorts zijn open (met uitzondering van het binnenzwembad en het Zen-zwembad van Palmiye Hotel).
Enkele punten zijn belangrijk over de werking van onze zwembaden:
Deze voorschriften kunnen veranderen afhankelijk van de situatie en lokale voorschriften in de regio's waar onze Resorts zijn, en deze worden als leidend gehanteerd.
Hamams, sauna's en hot tubs blijven tot nader order gesloten.
Alle Samen Veilig-protocollen zijn tijdens het zomerseizoen ingezet en tijdens het seizoen waar nodig en mogelijk aangepast.
De getroffen gezondheidsmaatregelen zijn erkend door de referentie-instantie Cristal International Standards die met succes alle Resorts heeft gecontroleerd bij heropening en tijdens het seizoen. Het resultaat is dat 100% van onze open Resorts tijdens dit seizoen zijn POSI Check gecertificeerd.
Club Med zet zich in om de hygiënemaatregelen voor deze winter te vernieuwen.
De Nationale Veiligheidsraad heeft donderdag 23 juli 2020 besloten dat elke burger die twee dagen of langer naar het buitenland gaat, binnen 48 uur voordat hij naar huis terugkeert een document moet invullen dat online beschikbaar is.
Het "Passenger Locator Form", het terugreisformulier, is verplicht vanaf zaterdag 1 augustus in België.
§ Waar staat dit formulier?
Link naar het formulier>
Het kan worden ingevuld in het Frans, Nederlands, Duits en Engels.
Om het af te ronden heeft u een gsm-nummer nodig.
Anders beveelt de website van SPF Santé aan om de Engelse versie van het document> te printen en bij u houden om het aan de grens over te dragen of per e-mail terug te sturen op de dag van aankomst op Belgisch grondgebied.
Als de informatie die u op dit formulier verstrekt binnen de komende 14 dagen verandert, dient u een ander formulier opnieuw indienen.
§ Wie moet dit document invullen?
§ Reizen naar het buitenland: wat zijn de regels?
Dit is niet de enige regel die moet worden aangehouden. Het hangt allemaal af van het gebied waar u van plan bent te reizen:
Voor meer informatie, bezoek de website van Buitenlandse Zaken>
Door uw bezoek aan de Club Med-website voort te zetten, accepteert u het gebruik van cookies om uw navigatie te personaliseren, uw ervaring te verbeteren en diensten en aanbiedingen op maat van uw interesses te bieden.